10 Nízkokalorických alkoholických nápojů, podle odborníků na výživu

Foto: Freepik

10 Nízkokalorických alkoholických nápojů, podle odborníků na výživu

Jaký alkohol je nejméně kalorický?

Je více než pochopitelné chtít si na konci dlouhého dne dát drink. Ale i když se není za co stydět, je snadné zapomenout na ty tekuté kalorie, které usrkáváte.

Bohužel se mohou rychle sčítat - zvláště pokud pijete pravidelně. A než se nadějete, sabotovali jste plán zdravého stravování, který jste si sami stanovili.

„Kalorie z alkoholu se mohou rychle nabalovat,“ říká dietoložka Christy Brissette. "A protože alkohol neposkytuje živiny ani vás nenasytí, jsou tyto kalorie obvykle navíc k tomu, co už jste snědli nebo vypili.". Pití alkoholu může také způsobit, že budete mít nižší vůli, takže je větší pravděpodobnost přejídání.

Zatímco některé druhy alkoholu obsahují přesný počet kalorií, problém nastává v míchaných drincích, dietolog Keri Gans říká, "Mnoho věcí, které přidáváme do alkoholických nápojů, má vysoký obsah cukru a neposkytuje žádné nutriční výhody.".

„Chcete-li snížit kalorie v nápojích, můžete si hrát s poměry složek,“ říká dietolog a nutriční specialista Beth Warren zakladatel Beth Warren. Doporučuje vyzkoušet triky, jako je přidání více ledu nebo perlivé vody, které nemají žádné kalorie, doplnění vašeho nápoje čerstvým ovocným džusem bez přidaných cukrů a místo běžného cukru nebo sirupu vyzkoušet přírodní sladidlo jako je stévie.

Toto jsou nejméně kalorické alkoholické nápoje, které můžete servírovat, včetně snadných vylepšení některých oblíbených.

Ořezaná Margarita

Margarity mohou být kalorické bomby díky použití velkého množství cukru. Předem vyrobené mixéry mohou být také problémem kvůli vysokému obsahu cukru, říká Brissette. Aby to obešla, doporučuje použít čerstvou limetkovou šťávu, tequilu a špetku agávového sirupu. "Udržíte cukr a kalorie na nízké úrovni," říká.

Chcete do drinku přidat nějaké živiny? Redaktorka pro výživu Cynthia Sass doporučuje použít avokádo, mango a pomerančový džus pro velkou dávku základních vitamínů a minerálů, které pomáhají v boji proti vráskám a rakovině.

Počet kalorií: 95 kcal

Gin s tonikem

Gin a tonikum je klasická kombinace, ale na jednu porci připadá až 142 kalorií. Proč? Toniková voda se obvykle vyrábí z kukuřičného sirupu s vysokým obsahem fruktózy, stejného sladidla, jaké se nachází v cole - a plechovka toniku o obsahu 350 ml obsahuje osm čajových lžiček přidaného cukru.

"Přidání Seltzeru do koktejlu je vždy skvělá volba, protože poskytuje nulové kalorie a nulové gramy cukru," říká Gans. Což vám umožní získat stejný pocit a chuť ginu bez všech přidaných kalorií.

Počet kalorií: 97 kcal

Červené víno

Ano, malé množství alkoholu, včetně červeného vína, může být součástí zdravého životního stylu. Ale nepřeháníte to?

Držet se správného množství - 150 ml - a vypít si jen jednu sklenku vína pomůže udržet kalorie dole. ,,Je to dobrá volba, co se týče kalorií," říká Warren. Profesionální tip, podle Brissette: Přikloňte se k sušším odrůdám, jako je sangiovese, cabernet sauvignon a pinot noir. Ty mají tendenci mít nižší obsah cukru a kalorií.

Počet kalorií: 125 kcal

Martini

Stejně jako u vína, i zde záleží na množství, říká Gans. ,,Klasické martini má kolem 120 kalorií - to je však v případě, že je zahrnuta pouze jediná dávka alkoholu a kolem 10 ml vermutu," zdůrazňuje.

Navzdory tomu, že Martini je silný alkohol, Brissette říká, že to může být dobrá věc, pokud jde o kalorie. ,,Popíjení tak silného koktejlu pravděpodobně znamená, že ho budete pít pomaleji než sladší nápoj připravený z džusu nebo sirupu,". Pokud chcete v mixu trochu chuti, doporučuje vám přidat trochu citronové štávy, abyste naplnili citrusovou chuť, nebo přidat trochu olivového džusu - přidá to asi jen pět kalorií.

Počet kaloriíí: 120 kcal

Bílé víno

Sklenice chlazeného bílého vína může být během této hektické roční doby naprosto osvěžující, ale pečlivě vybírejte typ, který popíjíte. Suchá bílá vína, jako je sauvignon blanc nebo pinot grigio, mají tendenci mít nižší obsah cukru, což znamená méně kalorií, říká Suss. Sladší odrůdy, jako je Riesling, by mohly mít blíže 165 kalorií na jednu skleničku.

A opět záleží na velikosti porce. Chcete se snažit o 150 ml.

Počet kalorií: 121 kcal

Světlé pivo

Pivo je často považováno za nositele nadýmání, ale nemusí to být vždy špatně. V jedné studii s více než 70 000 ženami vědci zjistili, že ty, které pily malé množství piva, měly nižší krevní tlak než ty, které pily víno nebo lihoviny. ,,Pivo obsahuje několik vitamínů B," vysvětluje Sass. ,,Pivo o objemu 350 ml také obsahuje více vápníku, hořčíku a selenu, což je klíčový antioxidant, než jedna sklenička vína."

Mnoho piv neuvádí na svých etiketách kalorie, takže Brissette doporučuje vyzkoušet tento trik: „Hledejte pivo, které má kolem 4% a každých 350 ml se rovná asi 100 kaloriím.“

Počet kalorií: 100 kcal

Vodka a soda

Jistě, je to trochu jednoduché, ale vodková soda může být vaší nejzdravější volbou, pokud máte náladu na tvrdý alkohol. Když zkombinujete dávku vodky se seltzerem, zbavíte se přebytečných kalorií - a ošklivé kocoviny. ,,Soda je bez kalorií, protože je to jen bublinková voda," vysvětluje Sass. ,,je to také dobrý koktejlový mixér, protože hydratuje a neobsahuje přidané cukry ani umělá sladidla."

Počet kalorií: 97 kcal

Šampaňské

Pravidla pro výběr nízkokalorického šampaňského jsou stejná jako pro víno.,,Když si vybíráte šampaňské, vězte, že 'suché' znamená méně cukru a kalorií." říká Brissette. Můžete také hledat „brut“ na štítku, což je francouzské slovo pro neslazené nebo suché.

Počet kalorií: 95 kcal

Mojito

Mojito je kombinace listů máty, rumu a sodovky s cukrem. Ideální tedy je dát si asi 180 ml. Ale pamatujte, že pokud dostanete mojito v restauraci nebo v baru, může být o něco větší. K omezení kalorií vám také může pomoci snížení cukru, vyměňte běžný cukr za stévii nebo jiná přírodní sladidla.

Počet kalorií: 143 kcal

Paloma

Paloma je vlastně alternativa k Margaritě. Je to kombinace tequily, grapefriutového a limetkového džusu a sodovky. ,,Tento osvěžující napoj je lehčí alternativou k Margaritě, která se obvykle dělá se spoustou agáve a/nebo spoustou cukru." říká Brissette. Místo grapefriutového džusu v láhvy, zkustě použít čerstvou grapefruitovou šťávu, ušetříte tak na kaloriích.

Počet kalorií: 170 kcal

Zdroje: health.com, freepik.com

Podobné články

0 Komentářů

Napište komentář