7 ranních protahovacích cviků pro začátek dne

Foto: Unsplash

7 ranních protahovacích cviků pro začátek dne

Zařazení protahování do ranní rutiny vám pomůže dodat energii na celý den. To může znamenat, že kávu můžete vynechat až dopoledne, kdy ji budete potřebovat více.

Může vám také pomoci jít do nového dne s větší sebedůvěrou. Tato sekvence může trvat méně než 10 minut, nebo déle, pokud chcete zůstat v pozicích o několik dechů déle nebo celou sekvenci několikrát zopakovat.

Může to opravdu změnit to, jak vaše tělo i mysl začnou den.

Pozice dítěte

Tato regenerační pozice je skvělá pro jemné protažení boků, pánve, stehen a páteře, které mohou být po ránu trochu zatuhlé. Může být opravdu skvělá, pokud jste se trochu "špatně" vyspali nebo pokroutili. Také zklidňuje mozek a zmírňuje stres a únavu, takže může být užitečná pro správný začátek dne.

Potřebné vybavení: Pro všechny tyto pozice je vhodná podložka na jógu. Pokud podložku na jógu nemáte, měli byste být na koberci nebo stabilním koberci (na dřevě neuklouznete!), abyste si odpružili kolena.

Svaly pracovaly: To prodlužuje hýžďové svaly, piriformis, další rotátory, hamstringy, extenzory páteře a další.

Kočičí kráva (Marjaryasana a Bitilasana)

Tyto dvě pozice prováděné společně mohou zvýšit cirkulaci míšního moku. To pomůže promazat páteř, protáhnout záda a trup a jemně masírovat orgány v břišní oblasti. To vše je dobré k tomu, abyste se probudili a mohli se pustit do zbytku dne.

Svaly pracovaly: Uvolňuje se napětí v páteři a v ramenou, břišních a zádových svalech.

Pes obrácený dolů (Adho Mukha Svanasana)

Tato pozice je skvělá na ráno, protože se jedná o mírnou inverzi. Resetuje nervový systém, zklidňuje mozek a dodává tělu energii.

Může také působit terapeuticky při ischiasu a zmírňovat únavu. Pokud máte problémy se zády, které ovlivňují váš spánek a způsobují vám bolesti a únavu, je tato pozice určena právě vám. Zvažte, zda ji můžete provádět dvakrát tak dlouho, jak je navrženo níže, nebo se k ní vracet mezi ostatními pozicemi v této sekvenci vždy na tři nádechy.

Svaly pracovaly: Tato pozice aktivně procvičuje paže, ramena, zápěstí a jádro těla a zároveň protahuje šlachy, páteř a lýtka. Pracuje nebo se protahuje velká část vašeho těla.

Jednonohý pes (Eka Pada Adho Mukha Svanasana)

Tato pozice otevírá boční část těla a boky, zklidňuje mysl a zároveň rozvíjí sebedůvěru. Není špatným doplňkem ranní praxe.

Svaly pracovaly: Tato pozice protahuje boční část těla, hamstringy a ohybače kyčlí a zároveň posiluje paže.

Bojovník I (Virabhadrasana I)

Tato pozice ve stoji je známá jako "silová pozice". Dokáže zvýšit sebedůvěru, pružnost boků, soustředění a dodává energii celému tělu.

Svaly pracovaly: posiluje ramena, záda, paže, nohy a kotníky. Otevírá boky, hrudník a plíce a zvyšuje krevní oběh.

Tato pozice se vždy zdá být jednoduchá, ale pokud ji děláte správně, může hodně pomoci vašemu držení těla, sebevědomí i zbytku vaší jógové praxe.

Svaly pracovaly: V horské pozici se procvičuje řada svalů trupu, nohou, středu těla a paží. Dokonce i klenby chodidel by se měly zapojit.

Stojící předklon (Uttanásana)

Tato pozice zklidňuje mozek, zmírňuje stres, únavu a úzkost a stimuluje ledviny, játra a trávení. Je to také pocit, jako byste se objímali, což není nikdy na škodu.

Svaly pracovaly: Uttanasana procvičuje svaly páteře, hýžďové svaly, hamstringy, kvadricepsy a piriformis.

Výběr z nabídky

Každý má svůj ranní režim: meditace, káva, horká voda s citronem, snídaně a cvičení atd.

Zařazením rychlého cvičení jógy do svého programu se můžete před začátkem dne obrátit do svého nitra. Dopřejete si trochu času pro sebe, než se do všeho pustíte. Navíc povzbudíte své orgány, mozek, svaly a soustředění.

S přípravou kávy můžete také počkat na vhodnější dobu. Podle studií je stejně účinnější mezi desátou hodinou dopolední a polednem!

Zdroje: healthline.com, Unsplash.com

Podobné články

0 Komentářů

Napište komentář