Chci mít více energie, protože pracuji na plný úvazek a zároveň vychovávám čtyři děti. Dietoložka mi řekla, že mám jíst více celozrnných obilovin a větší porce jídla

Foto: Unsplash

Chci mít více energie, protože pracuji na plný úvazek a zároveň vychovávám čtyři děti. Dietoložka mi řekla, že mám jíst více celozrnných obilovin a větší porce jídla

42letá Nikki předložila své stravovací návyky pro výživovou poradnu Insideru, kde kvalifikovaní dietologové radí čtenářům s jejich stravovacími návyky.

Řekli Insideru, že jejich cílem je získat více energie. Nikki má čtyři děti a práci na plný úvazek s postiženými dětmi.

"Vstávám v sedm ráno a je pro mě velmi těžké vstát a začít den," říkají. "Jakmile odvedu děti do školy, jdu do práce. Za celý den mám sotva chvilku na oddech, i když mám přestávku na oběd."

Nikki pracuje do 16 hodin, kdy se jejich děti vracejí domů.

"Sotva zvládnu večeři a domácí úkoly," řekla Nikki. "V osm večer se hroutím. Zbytek večera strávím v posteli u telefonu nebo notebooku. Mám opravdu spoustu věcí, které musím udělat - domácí práce, praní, úklid atd. ale nemůžu se ani pohnout."

Obvykle usínají mezi půlnocí a jednou hodinou ranní, ale dietoložka Priya Tew doporučuje chodit spát dříve.

"To může být těžké uvést do praxe, protože večer pravděpodobně chtějí mít čas jen pro sebe, ale kvalitní spánek skutečně pomůže hladině energie a pocitu pohody," řekl Tew.

Nikki snídá cereálie

Nikki má první jídlo dne kolem osmé hodiny ráno, které se skládá z cereálií, například Honey Bunches of Oats, nízkotučného mléka a někdy ze slazené kávy.

"Někdy si ráno dávám preclíky s arašídovým máslem," říkají.

Pokud chcete snídat více energie, doporučuje Tew celozrnné cereálie s ovocem a křupavými semínky.

Nikki si vezme k obědu vhodné jídlo

V poledne prý Nikki sní něco z nedalekého obchodu, často kousek pizzy nebo sendvič s tuňákem.

Tew řekl, že vzhledem k Nikkiině nabitému programu by jim prospěl větší oběd - zkuste přidat nějaké bobule a jogurt nebo hrst ořechů.

"Nikki se snaží jíst pravidelně během dne, ale spoléhá se na jídla, která si bere za běhu a která nedodávají tělu potřebnou výživu, což vede k nízké hladině energie," řekl Tew.

Nikki si dá odpolední svačinu, například sušenky.

Kolem čtvrté hodiny odpoledne si Nikki dá svačinu, například sušenky, mraženou večeři nebo půlku bagety s tuňákem nebo sýrem.

"Piju dietní kolu po celý den, abych fungoval," dodal.

Tewová uvedla, že výživnější odpolední svačina by mohla pomoci udržet Nikkiinu energetickou hladinu.

"Bageta je skvělý nápad, dalšími možnostmi mohou být ořechové máslo a banán na toastu nebo sýr, hroznové víno a celozrnné krekry," uvedli.

Ačkoli se může zdát, že kofein v dietní cole pomáhá, podle Tewa nepomáhá dlouhodobě, protože vás může v noci udržet vzhůru. Doporučuje pít více vody.

Nikki večeří s rodinou a později si dá večerní svačinu.

Nikki a jejich rodina večeří kolem šesté hodiny večer, často masové kuličky a špagety, kuře s rýží, čínu s sebou, dva kousky pizzy nebo těstoviny s tvarohem, říkají.

Jako poslední jídlo dne si Nikki dává další porci večeře nebo sendvič a kolem desáté hodiny večer koláč nebo sušenky.

Podle studií, jako je tato studie z roku 2016 publikovaná v časopise Experimental and Therapeutic Medicine, by Nikkiho strava dostala více ovoce a zeleniny, což by pomohlo stabilizovat energii.

Pokud se Nikki zaměří na vytvoření správné rutiny v oblasti výživy, spánku a pohybu, mělo by být snazší udržet si energii jako zaneprázdněný pracující rodič, řekl Tew.

Zdroje: insider.com, Unsplash.com

Podobné články

0 Komentářů

Napište komentář