Co dělat, když se cítíte osamělí?

Foto: Unsplash

Co dělat, když se cítíte osamělí?

Osamělost je velmi běžná, setká se s ní během svého života každý člověk. Dlouhodobě ale může mít velký dopad na naši psychiku. Možná jste nějakou dobu neviděli přátele a rodinu nebo se ve vaší domácnosti hromadí stres v období pandemie. Jak tomu můžeme předejít? Zde přinášíme několik tipů!

1. MLUVTE O SVÝCH POCITECH!

Emoce se obvykle hromadí v nás. Vyjádření svých pocitů nahlas však může často pomoci snížit jejich sílu. Když někomu řeknete, že se cítíte osaměle, získáte důležitou emoční podporu, která vám pomůže uvolnit sevření osamělosti. Sdílení bolestivých nebo nežádoucích emocí s ostatními může být obtížné, zvláště pokud nejste zvyklí mluvit o svých pocitech. Můžete proto zkusit vést si deník. Deníky nabízejí způsob, jak vyjádřit a třídit pocity soukromě, abyste se postupně mohli propracovat až k jejich osobnímu sdílení.

2. ODPOČIŇTE SI OD SOCIÁLNÍCH MÉDIÍ!

Zatímco sociální média se často jeví jako lákavý způsob udržování kontaktů s blízkými, někdy mohou zvýšit pocit osamělosti. Šťastný a bezstarostný příspěvek vašeho milovaného člověka může budit dojem, že mu nechybíte tak, jako on vám. Když jste single, můžete se cítit špatně a osaměle z příspěvků lidí, kteří tráví čas se svými partnery. Sociální média však často neukazují celou realitu. Také stojí za zvážení, zda některé z těchto příspěvků neslouží jako přístup k boji proti osamělosti. Nejlepším řešením je proto se na nějakou chvíli odpoutat od sociálních sítí a věnovat se ve volném čase sobě.

3. DĚLEJTE NĚCO, CO MÁTE RÁDI!

Osamělost může zaměstnat vaše myšlenky do bodu, kdy je obtížné myslet na cokoli jiného, ​​včetně věcí, které si obvykle užíváte. Oblíbené koníčky vám pomohou vyplnit čas, dokud znovu neuvidíte své blízké. Dělání věcí, které vás baví - od jógy přes videohry až po pečení - může vytvořit pocit normálnosti, uzemnit vás a pomoci vám najít nějaký vnitřní klid uprostřed bouřlivých časů.

4. POŘIĎTE SI DOMÁCÍHO MAZLÍČKA!

Pokud jste někdy přemýšleli o pořízení domácího mazlíčka, určitě neváhejte. Důležité je ale mít dostatek finančních prostředků a času, aby mazlíček nestrádal. Výzkumy naznačují, že vlastnění domácích mazlíčků zlepšuje jak duševní tak i fyzické zdraví. Navíc zmírňuje stres a v případě pořízení psa vám navíc dá důvod chodit pravidelně ven na procházky.

5. NAPLŇTE SVŮJ DŮM ZVUKEM!

Když ucítíte, jak se na vás ze všech stran tlačí obrovský prázdný prostor osamělosti v prázdném domě či bytě, síla zvuku ho může o něco zmírnit, neboť zvuk pomáhá vyplnit prostor ve vašem prostředí a myšlenkách. Hudba vám pomůže zlepšit náladu a motivovat vás, zatímco audioknihy vás mohou rozptýlit a nabízí dočasný únik z reality. Můžete si také pustit váš oblíbený film nebo televizní pořad.

Svou osamělost můžete mnoha způsoby zmírnit sami. Pokud se vám ale zdá, že se váš stav nelepší, vyhledejte odborníka. Ten vás naučí tyto stavy zvládat a může vám opravdu pomoci.

Zdroje: healthline.com, Unsplash.com

Podobné články

0 Komentářů

Napište komentář