IIFYM - trend nebo skutečná pomoc?

Foto: Freepik

IIFYM - trend nebo skutečná pomoc?

IIFYM neboli "If it fits your macros" - pokud se vám to vejde do "makroživin", je velmi známý typ stravování, který využívá spoustu lidí po celém světe. Co se za IIFYM skrývá?

Tato dieta zastává pravidlo, ve kterém lidé mohou konzumovat takovou stravu, která se jim vejde do jejich ideálního denního příjmu a nemusí dodržovat přísné restrikce ve stravě. Místo toho, aby se osoby soustředily na kalorie, soustředí se spíše na makronutrienty ve stravě - bílkoviny, tuky, sacharidy + vlákninu. Tento způsob jim může dát více flexibility a prostoru v tom, si jídlo užít.

Co IIFYM tedy znamená?

Nejdříve je dobré znát, jaký denní příjem makroživin byste měli přijímat.

Jeden gram sacharidů obsahuje 4 kcal, taktéž jeden gram bílkovin. Jeden gram tuku obsahuje 9 kcal - díky těmto hodnotám jsme schopni si spočítat individuální hodnoty pro náš příjem. Při úplných začátcích ve světě fitness je vhodné, se poradit s odborníkem.

Kroky, které je nutno dodržovat:

  • Nejdříve si nastavíme denní příjem všech makroživin.
  • Následně se podle nich každý den řídíme - jednoduše bychom se do těchto hodnot měli každý den vejít.

Vše si můžete zapisovat do speciálních kalorických tabulek, které se dají stáhnout do vašich chytrých zařízení.

Nutné je však podotknout, že v IIFYM je vhodné konzumovat zdravější potraviny v dostatečné míře, a zbytečně nekonzumovat prázdné kalorie. Ačkoliv se vám dané jídlo může vejít do maker, udržte selský rozum a zařazujte dostatek ovoce a zeleniny, kvalitních bílkovin, tuků a komplexních sacharidů.

 

Tato forma "diety" je díky své flexibilitě vhodná při redukci i při přibírání. Berte v potaz své preference a nejdříve si IIFYM prověřte s odborným dohledem, zda se k vám individuálně také hodí.

 

Zdroje: www.healthline.com, Freepik.com

 

Podobné články

0 Komentářů

Napište komentář