Nejčastější důvody, proč nemáte viditelné břišní svaly? Hraje roli nadýmání?

Foto: Unsplash

Nejčastější důvody, proč nemáte viditelné břišní svaly? Hraje roli nadýmání?

Přemýšleli jste někdy, proč je tak těžké přimět vaše břišní svaly se ukázat ? Tvrdě makáte v posilovně, jíte zdravě a cítíte, jak silné jsou. Ale z nějakého důvodu je stále nevidíte? V dnešním článku přinášíme pět nejčastějších důvodů, proč tomu tak je!

1. PROCENTO TĚLESNÉHO TUKU

Pravdou je, že aby vaše břišní svaly vynikly, musí být váš tělesný tuk docela nízký. I když jste v úžasné kondici a váš tělesný tuk je v normě či lehce pod, stále to nemusí stačit na to, aby vaše břišní svaly vynikly.

Dosáhnout nízkého tělesného tuku pro viditelné břišní svaly je těžší u žen než u mužů. Ve skutečnosti ženy nemusí vidět pokrok, dokud jejich tělesný tuk není kolem 20 procent nebo méně. Dokonce i tehdy můžete vidět pouze horní břišní svaly a šikmé svaly, a to je pouze pokud je vaše svalová struktura (například z genetiky) příznivá. U plně viditelných břišních svalů ženy potřebují, aby se jejich tělesný tuk snížil na cca 15 procent. A toho je opravdu těžké dosáhnout, navíc většina fitness trenéru to ani nedoporučuje, s ohledem na možné zdravotní problémy související s nízkým procentem tělesného tuku, například ztráta menstruaci či bolest kloubů.

2. NADÝMÁNÍ

Pokud jste nafouknutí, tak je logicky nemožné, aby se vaše břišní svaly ukázaly. Pokud jste jedli hodně potravin s vysokým obsahem soli, sacharidů nebo umělých sladidel, jako je sorbitol, může se vám stát, že se nadýmáte. Stejně tak pokud máte menstruaci! Díky nadýmání je vaše břicho mírně napnuté, což skryje svaly, pro které tak tvrdě pracujete!

3. DRŽENÍ TĚLA

Někdy může vzpřímený postoj udělat obrovský rozdíl. Snažte se proto nehrbit. Pokud máte sedavé zaměstnaní snažte se sedět na židli rovně, pravidelně své tělo protahujte a dělejte si pravidelné přestávky.

4. STRAVA

Už jste určitě slyšeli větu, že ,,břišáky" se dělají v kuchyni. A je to úplná pravda! Je normální, že chcete vidět výsledky okamžitě. Ale konzistence je klíčová, proto je nejlepší kombinace zdravé a vyvážené stravy s pohybem. Je to proces pomalý a rozhodně vyžaduje trpělivost. Ale stojí to za to!

5. TRÉNINK

Aby jste získali pěkné břišní svaly, musíte zapojit všechny jeho části. Největším z břišních svalů je přímý břišní sval, který udává tvar požadovaného ,,sixpacku". Dalším svalem je vnější a vnitřní šikmý sval, kterým posilujeme rotaci trupu. Nesmíme zapomenout i na zadní břišní svaly, které zaklání bederní páteř a podílí se společně se šikmými břišními svaly na uklánění do stran.

Zdroje: blogilates.com, Unsplash.com

Podobné články

0 Komentářů

Napište komentář