5 Důvodů, proč byste měli omezit cukr

Foto: Unsplash

5 Důvodů, proč byste měli omezit cukr

Je to příběh starý jako čas. Od dětství nám rodiče říkali, že cukr není zdravý. Možná vám rodiče také zakazovali různé sladkosti nebo vám určili množství, které můžete za den sníst. Když jsme děti učíme se, že příliš velké množství cukru není dobré.

Ale co se stane, když vyrosteme? Jednoduše si můžeme vybrat, co budeme jíst a v jakém množství to budeme jíst. Také si můžeme vybrat odměnu za naše úspěchy. Někdo si vybere nějaký kousek oblečení, někdo věc a někdo si vybere sladkosti. Nebudu vám lhát, já si vyberu tu poslední možnost. Proč? Protože si to přece zasloužím. Ale je to skutečně odměna?

Myslím si, že je důležité nezapomenout na to, co jsme se naučily jako děti. Cukr není špatný jen pro děti, ale i pro dospělé.

Ano, je snadnější jíst příliš mnoho cukru, než ho nejíst. Pokud nerozumíte tomu, proč vám cukr škodí, tak čtěte dál. Zároveň by vám tyto důvody měly pomoci ovládnout chutě na cukr.

1. Cukr je všude

Trochu cukru je v pořádku. Problém v naší moderní společnosti však spočívá v tom, že cukr dáváme téměř do všeho. Vezměme si ovocné koktejly z obchodu. Ovoce je přirozeně sladké, ale i přesto se do koktejlů přidává ještě cukr. Někdo může říct, že ty koktejly jsou přece málo sladké, proto tam dávají cukr navíc. Pravdou je, že jsme zvyklí na větší množství cukru, z tohoto důvodu nám koktejl přijde málo sladký.

Vážně, cukr se skrývá na místech, kde byste to ani nečekali. Třeba v různých omáčkách na těstoviny a najdeme ho i v dresinku na salát. V těchto potravinách by přece nemusel být.

2. Závaží pro tělo

Jedním z hlavních důvodů, proč cukr není nejlepší je, že cukr je příliš „těžký“. AHA (American Heart Association) tedy přišla s pokyny. Dáme si příklad. AHA říká, že ženy by neměly jíst více než 6 čajových lžiček(cca. 25g) denně. Když to srovnáme, průměrná žena sní asi o 50g víc, než by za den měla sníst. Co to znamená? Možná si ani neuvědomujeme, že tolik cukru sníme, ale jak už bylo řečeno, cukr najdeme i tam, kde bychom ho nečekali, proto je náš příjem větší, než by měl být.

3. Riskujeme naše zdraví

Dobře, teď víme, že bychom se měli vyhnout cukru, ale jaké problémy způsobuje cukr konkrétně? Cukr přispívá k přibývání na váze, cukrovce, rakovině, srdečním chorobám, stárnutí buněk, nemoci ledvin, zubním kazům, akné, dně a k spoustě dalšímu.

4. Necítíme se nejlépe

Kromě fyzických problémů, způsobuje i zmatek v našem duševním stavu. Pravděpodobně už jste někdy cítili propad, když sníte cukru příliš mnoho.

Je to logické, když jíme spoustu cukru, hladina cukru v krvi nám vzroste ( to vás asi nepřekvapí). Díky tomu se cítíme nabití energií. Energie sice máme na rozdávání, ale jen krátkou dobu, pak tato úroveň klesá zpět stejně rychle, jak na začátku vzrostla. Když klesá hladina cukru v krvi, klesá i naše energie, proto se cítíme unavení a mrzutí. Ale to není vše, cukr přispívá i k depresím a úzkostem.

Všichni si občas dopřáváme a je to naprosto v pořádku, protože si to zasloužíme, ale zasloužíme si i cítit se zdravě a sebevědomě a v tom nám cukr moc nepomáhá.

5. Závislost

Jeden z posledních a nejhorších důvodů, proč je pro nás cukr špatný, je závislost. Jednoduše řečeno, čím víc budeme cukr jíst, tím víc ho budeme chtít. Nikdy bychom neměli být ovládáni cukrem a vlastně ničím. Mějme svoji hlavu a rozum.

Kdybychom to měli k něčemu přirovnat, tak cukr je droga. Takže nutkání sáhnout po jiné sušence, není našim obvyklým pokušením, je to vlastně chemie dějící se v našem mozku. Další divná věc na cukru je, že čím víc ho jíme tím méně nám chutná.

Dobrou zprávou je, že mince má i druhou stranu. Jistě budeme chtít víc cukru, když ho budeme jíst hodně, ale když svou chuť ovládneme, tak porazíme naše chutě a tím pádem budeme mít vše pod kontrolou a závislosti se zbavíme.

Zdroje: lovesweatfitness.com, unsplash.com

Podobné články

0 Komentářů

Napište komentář