7 Důvodů, proč se vaše břišní svaly nezobrazují a proč by to nemělo být cílem

Foto: Unsplash

7 Důvodů, proč se vaše břišní svaly nezobrazují a proč by to nemělo být cílem

Procento tuku

Pravdou je, že tělesný tuk musí mít docela nízkou hodnotu, aby byly vaše břišní svaly skutečně vidět. I když jste v úžasné kondici a váš tělesný tuk je „normální“ nebo dokonce na „atletické“ úrovni, nemusí to stačit na to, aby vaše břišní svaly vykoukly.

Mít tělesný tuk dostatečně nízký, je pro ženy rozhodně těžší než pro muže. Ve skutečnosti ženy nemusí vidět skoro nic, dokud jejich tělesný tuk není na 20% nebo i méně. Dokonce i tehdy můžete vidět pouze horní břišní svaly a šikmé svaly a to jen pouze tehdy, když je vaše svalová struktura (např. z genetiky) příznivá. U viditelného six-packu, ženy potřebují, aby se jejich tělesný tuk snížil na něco kolem 15% a docílit toho je opravdu těžké. Většina fitness profesionálů nedoporučuje, aby většina žen byla na ještě nižším procentu. Pokud podstoupíte toto riziko, mohou nastoupit různé negativní účinky.

Nadýmání

Pokud jste nafouknutí, břišní svaly se neukážou. Stejně tak pokud jste jedly hodně potravin s vysokým obsahem sodíku, sacharidů, náhražek cukru nebo jste pily velké množství sycených nápojů. Díky nadýmání je vaše břicho mírně napnuté, což skryje svaly, pro které jste tak tvrdě pracovaly. Totéž pokud máte menstruaci.

Držení těla

Držení těla je velmi důležité, když stojíte vzpřímeně, vaše břišní svaly vypadají jinak než, když jste pokrčení.

Pokud se hrbíte, necháváte ramena zaoblené nebo si nevyrovnáváte boky, budete vypadat kratší a vaše prostřední část bude trochu stlačená. Místo toho stáhněte ramena dozadu a dejte je dolů, protáhněte temeno hlavy a srovnejte pánev. Snažte se na to pamatovat po celý den!

Pokud celý den hodně sedíte, můžete mít napjaté svaly, které přitahují boky dopředu, a proto tlačí břicho. Snažte se sedět narovnané, každý den se protahujte a udělejte spoustu přestávek pro chůzi.

Efektivní typy

Způsobů, jak docílit vypracovaných břišních svalů je víc než dost. Důležité je zapojit do tréninku všechno břišní svalstvo.

To zahrnuje příčné břišní svaly, ty mají funkci korzetu a přitahují břišní svaly směrem k páteři. Další jsou šikmé- vnitřní a vnější, ty mají na starosti otáčení vašeho trupu ze strany na stranu. A nakonec máte přímý břišní sval, ten lemuje střed. Nejčastější chybou bývá, že se zaměříte pouze na trénink právě tohoto svalu a ostatním nevěnujete až takovou pozornost, ale je nesmírně důležité budovat sílu pro všechny břišní svaly stejně. Pokud tuto chybu děláte je čas to změnit.

Trénink

Nemůžete každý den trénovat břišní svaly a doufat že budete mít dokonalé břicho. Musíte pracovat na celém těle, abyste snížily tělesný tuk, zeštíhlily svoji postavu a nakonec tedy přiměly břišní svaly vylézt a ukázat se. Mějte na paměti, že vaše břišní svaly zapojujete i v jiných trénincích nejenom v těch, které jsou přímo zaměřené na břicho. Když zvedáte závaží, běháte na běžeckém pásu nebo držíte pózu z jógy, zapojujete břišní svaly.

Strava

Je jasné, že pokud chcete mít dokonalý pekáč buchet, musíte zapojit i vaši kuchyň.

Pravdou je, že když nevidíte výsledky ztrácíte motivaci a trpělivost. Snížit tělesnou hmotnost prostě trvá. Jen proto, že do týdne nemáte dokonalé břicho, po kterém toužíte, ještě neznamená, že vaše změny, které jste zavedly, nefungují. Pokud budete neustále experimentovat s vašim jídelníčkem, vaše cesta k vytouženému břichu bude trvat déle.

Nejhorší je, když jste v jídelníčku příliš striktní a potom to nevydržíte a přejíte se jídlem, které si zakazujete. Následně se dostaví výčitky a rozhodnete se svůj jídelníček ještě zpřísnit, protože minulý týden jste hřešily. V horším případě to úplně vzdáte. Je důležité najít vyváženost a s tím spojenou udržitelnost. Uvědomte si, že žijeme jen jednou a není třeba si život zahlcovat zbytečnými výčitky. Prostě jsme jenom lidi a ty dělají chyby a hlavně nejsou dokonalí. Přizpůsobte jídelníček samy sobě a dopřejte si v omezené míře i to jídlo, které není zrovna s plnohodnotným složením.

A pamatujte proces je pomalý a rozhodně vyžaduje trpělivost, ale určitě stojí za to.

Každé vyrýsované bříško vypadá jinak!

Další důležitou připomínkou je, že všichni nemají svalovou strukturu pro six-pack. U některých žen bude výsledkem pouze několik vyrýsovaných břišních svalů. Stejně tak všechny ukládáme tuk trochu jinak. Záleží na tom, kde vaše tělo drží tuk. Pokud je to na břichu, tak bude obtížnější vidět vypracované břišní svalstvo, než u někoho, kdo si ukládá více tuku do boků a stehen.

Nezapomeňte svůj úspěch oslavit!

Mít silné břicho je obrovský úspěch z mnoho důvodu. Pokud jste si daly za cíl, že budete mít krásné, vyrýsované břicho do dvojdílných plavek a břišní svalstvo není tolik viditelné, jak jste si vysnily, tak nezoufejte. Věnujte pozornost tomu, jak silné je teď vaše tělo. Úspěchem může být i např.: menší bolest zad, lepší držení těla, větší výdrž a spousta dalšího.

Nejdůležitější je vydržet!

Zdroje: blogilates.com, unsplash.com

Podobné články


Warning: mysqli_connect(): (HY000/1203): User w287069_jsmeces already has more than 'max_user_connections' active connections in /data/web/virtuals/287069/virtual/www/domains/jsmecesi.cz/php/classes/Database.php on line 5

Warning: mysqli_set_charset() expects parameter 1 to be mysqli, bool given in /data/web/virtuals/287069/virtual/www/domains/jsmecesi.cz/php/classes/Database.php on line 7

Warning: mysqli_query() expects parameter 1 to be mysqli, bool given in /data/web/virtuals/287069/virtual/www/domains/jsmecesi.cz/php/classes/Database.php on line 11

0 Komentářů

Napište komentář