Soutěžící z ostrova lásky se ozvali kvůli reklamám na sociálních sítích

Foto: Unsplash

Soutěžící z ostrova lásky se ozvali kvůli reklamám na sociálních sítích

Úřad pro reklamní standardy (ASA) jmenoval šest influencerů, kteří podle něj "soustavně nezveřejňují reklamu" na Instagramu.

Šestice, mezi nimiž jsou i účastnice ostrova lásky Jess a Eve Galeovy a Belle Hassanová, byla již dříve varována před porušováním pravidel reklamy.

Je to součást její politiky, kdy na svých webových stránkách uvádí opakované porušování pravidel.

Úřad nyní zveřejňuje reklamy, které spotřebitele upozorňují na porušování pravidel.

Reklamy jsou také namířeny proti Jodie Marshové, Anně Vakiliové a Francesce Allenové.

Úřad ASA vede kampaň po dobu dvou týdnů a může podniknout další kroky proti influencerům, kteří nadále porušují pravidla, a předat je jiným dozorovým orgánům, které mohou nabídnout pokuty.

Pravidla pro reklamu ve Velké Británii stanoví, že placené příspěvky musí být jasně označeny #ad nebo funkcí placeného partnerství Instagramu.

Shahriar Coupal vede v agentuře ASA oddělení reklamní politiky a říká, že "je důležité, aby byli stoupenci sociálních médií informováni" o tom, co influenceři dělají.

"V nové oblasti prosazování práva používáme cílené reklamy, abychom upozornili na porušení předpisů šesti osobností na sociálních sítích, a to právě u publika, které se snaží ovlivnit," dodává.

"Je to váš příjem

Shaughna Phillipsová byla v roce 2020 v pořadu Love Island a říká, že najít správný tón v online reklamě je často obtížné, ale že je vůči svým sledujícím "vždy transparentní".

"Jsou to vaši spotřebitelé, nechcete je v žádném případě uvádět v omyl," říká v rozhovoru pro Radio 1 Newsbeat.

"Musím souhlasit s tím, co propaguju, a musí to být v zájmu mých sledujících, ale také nechci, aby reklama pro značku dopadla špatně, chci, aby měla co nejlepší pokrytí a zapojení," říká.

Shaughna říká, že Instagram se snadno zaplní reklamami a placenými propagacemi od influencerů, ale lidé zapomínají, že jsou také důležitým zdrojem příjmů.

"I když to může vypadat, že děláte spoustu reklam, může to být potenciálně váš nájem na daný měsíc, takže někdy nemáte na výběr," říká.

"Může to však vaši značku nasytit - pokud jste udělali jednu, která lidi nezaujala a nelíbila se jim, mohou se pak už na nic z toho, co jste zveřejnili, nedívat."

Říká také, že influenceři potřebují dobrý management, aby se zajistilo, že budou na internetu vytvářet správnou image.

Vláda se v současné době zabývá vlivem influencerů na sociální média a v úterý se sešla, aby projednala, zda je třeba více regulovat placené reklamy a propagaci.

Výbor pro digitální technologie, kulturu, média a sport se sešel s vedoucími představiteli společností Twitter, YouTube, Instagram a TikTok, aby zjistil, co by se mohlo změnit.

Zdroje: cnet.com, Unsplash.com

Podobné články

0 Komentářů

Napište komentář