Vývojář aplikace Wordle věnuje útratu v aplikaci na charitu

Foto: Unsplash

Vývojář aplikace Wordle věnuje útratu v aplikaci na charitu

Vývojář hry se stejným názvem jako hit Wordle věnoval peníze ze své aplikace na charitu poté, co si ji lidé omylem stáhli.

Steve Cravotta uvedl, že poté, co se jeho hra Wordle stala virální, zaznamenal za týden více než 200 000 stažení.

Zatímco hit Wordle na webu nemá žádnou aplikaci, ve hře pana Cravotty lidé utráceli peníze za nákupy v aplikaci.

Tyto peníze půjdou na vzdělávací charitativní účely - částka nebyla zveřejněna.

Změna barvy

V aplikaci Wordle mají hráči za úkol uhodnout přesmyčky slov v časovém limitu - a za odemknutí nových úrovní mohou zaplatit.

V App Storu je již pět let, ale nepodařilo se mu ji skutečně rozjet a po několika měsících a 100 000 staženích ji pan Cravotta přestal aktualizovat a propagovat.

Za poslední tři měsíce se však internetová hra Wordle, která se jmenuje jinak, rozrostla z hrstky hráčů na miliony.

Tento Wordle vyzývá hráče, aby našli slovo o pěti písmenech v šesti tipech, přičemž každý den musí najít pouze jedno slovo.

Na cestě jsou nápovědy, přičemž čtverce mění barvu, pokud uhodnete správné písmeno nebo jeho správné místo ve slově.

Hráči se mohou podělit o to, jak rychle vyřešili hádanku, zveřejněním své mřížky na sociálních sítích - ale tak, aby nezkazili odpověď těm, kteří ještě hrají.

Pan Wardle řekl v pořadu Today rozhlasové stanice BBC 4, že je "podezřívavý" vůči mobilním aplikacím, které vyžadují pozornost, a uvedl, že aplikaci Wordle záměrně navrhl tak, aby byla jednoduchá, bez reklam a jakýchkoli prostředků ke shromažďování údajů o uživatelích.

Když si pan Cravotta všiml, že lidé v jeho aplikaci utrácejí peníze, rozhodl se kontaktovat pana Wardla.

"Napadlo mě, že bychom mohli tento velmi zvláštní scénář, který se odehrává jednou za život, proměnit v něco úžasného," napsal na Twitteru.

"Třída

Pan Wardle také na Twitteru potvrdil, že se mu pan Cravotta "bez vyzvání ozval".

"Je to třída," napsal.

Společně se rozhodli věnovat výtěžek charitativní organizaci BoostOakland, která nabízí mentoring a doučování mladým lidem v Kalifornii.

Samotná hra Wordle, podobná dřívějším hrám, byla od svého uvedení na trh v listopadu sužována napodobeninami.

Minulý týden společnost Apple učinila neobvyklý krok a některé z nich odstranila ze svého obchodu App Store.

"Cítil jsem se odpojený

Podle Nicka Bowmana, docenta kreativních médií na Texaské technické univerzitě a fanouška Wordle, je tajemstvím jejího úspěchu skutečnost, že je založena na webu a snaží se vyhnout návykové povaze mnoha aplikačních her, které jsou náročné na data a reklamy.

"Velká část naší digitální infrastruktury po nás něco vyžaduje - na něco klikneme, dostaneme oznámení, věci jsou sdíleny mimo nás," řekl.

"Wordle vás nechává na pokoji a dává nám volno - a my máme nad zážitkem kontrolu.

"Wordle nabízí jednoduchý a nepředvídatelný způsob, jak si nakousnout slovo na pět písmen, které je sdílené po celém světě, a to v době, kdy se cítíme odloučení a jediným světem na pět písmen, který používáme, je "Covid".

"Hry byly vždy sociální, ale není jich mnoho, kde bychom mohli sdílet celý svůj výkon.

"Pomocí Wordle vám mohu ukázat, co jsem si myslel, ale bez toho, abych vám řekl slovo."

Zdroje: cnet.com, Unsplash.com

Podobné články

0 Komentářů

Napište komentář